Twitter

hashtagTwitter is een goed medium voor het bekend maken van nieuws, evenementen, het bestaan van producten, toepassingen of bedrijven. Maar het is nog zoveel meer: een zoekmachine en, wat veel mensen vergeten, een sociaal platform.

Een bericht op Twitter is kort (140 tekens). Veel mensen laten zich afschrikken door de afkortingen, de rare tekens (hashtags?) en de vaak ongenuanceerde uitingen. Het is, klaarblijkelijk, moeilijk om een goede tweet te schrijven, die aanspreekt en niet afstoot.

Twitter

Maar voordat iemand start met twitteren, is het belangrijk het profiel goed in te vullen. Want, hoe presenteer je jezelf of je bedrijf? Met die vraag begint namelijk ook de vindbaarheid en de herkenbaarheid.

Social Media Strategie

In het kader van de social media strategie is het dus belangrijk van tevoren bepaalde zaken voor ogen te houden en bepaalde vragen te stellen aan jezelf. En de antwoorden zijn weer toe te passen op dit sociale netwerk of welk ander social media netwerk dan ook.

Identiteit

Houd altijd voor ogen wat de doelstellingen zijn, wie de doelgroep is, wat de boodschap zou moeten zijn, kortom: wat het gezicht is, dat je naar buiten wilt overbrengen.

Twitterles

 

Twitterles

Wat leer je tijdens de persoonlijk op jou toegespitste les?

  • Profiel aanmaken
  • Netwerk invoeren
  • Maak lijsten
  • Hoe lees je een tweet?
  • Twitter promotie
  • Tooltjes die helpen bij het twitteren
  • Twitterfeed plaatsen op je website
  • Combineer een tweet met een foto
  • Tips
  • Mentions
  • Maak een hashtag voor jouw onderneming
  • Beantwoorden en RT
  • Zoekfunctie
  • De inzet van favorieten