Tekstschrijven » storytelling » Verpak Je Bedrijfsverhaal met Storytelling

Verpak Je Bedrijfsverhaal met Storytelling

Storytelling. Wat is jouw verhaal?

Storytelling verpakt je bedrijfsverhaal of corporate story in een mooi jasje.

Dat verhaal gaat over:

  • jouw bedrijf
  • je eigen mensen
  • het product of de dienst die je levert
  • de klanten van je onderneming
  • de geschiedenis van jouw merk waar je trots op bent

Bedrijfsverhaal en Storytelling

Storytelling en de corporate story zijn dus nauw met elkaar verbonden. Met dat verhaal boei je je potentiële klanten en je publiek. En dat verhaal begint ergens in het verleden, maar hoeft geen einde te hebben. Want jouw werk blijft zich ontwikkelen. Net zoals je medewerkers. En die ontwikkeling wil je ook kunnen laten zien. Zodat je opdrachtgevers met je mee kunnen bewegen.

mee bewegen

Concurrentie een stapje voor

Op die manier behoud je je klanten. Blijf je in beeld bij je doelgroep. Trek je de aandacht van nieuwe prospects. En blijf je misschien ook nog de concurrentie een stapje voor.

Dus: vertel verhalen!

Broodje Aap

Ja, dat zeg ik zo gemakkelijk, zul je denken. Maar moeilijk is het echt niet. Ik spreek heel veel ondernemers over hun business. Ze zijn dan vaak enthousiast en vertellen vol overgave over hun werk. Dat enthousiasme vang ik in woorden en ik boetseer er weer verhalen van. Met wat kneden en vormen komt er geen broodje aap uit, maar een verhaal dat tot de verbeelding spreekt. En duidelijk in beeld brengt waar het bij die ondernemer om gaat.

Wil je dat zelf proberen? Ga je gang.

Kapstokje

Van tevoren kun je het beste een kapstokje maken bestaande uit hoofdstukjes en paragrafen. Want structuur voor je verhaal is belangrijk. De vorm komt later, zodra je je invuloefening hebt gedaan. Want onder elk onderdeel van je kapstokje komt een kort verhaal. En samen vormen die korte stukjes het hele verhaal. Als je net zo goed kunt boetseren en kneden met woorden als ik, komt er uiteindelijk vast iets moois uit.

kneden en boetseren

Contact

Wil je meer weten? Kijk dan eens op de speciaal daarvoor ingerichte website van Formule M over storytelling.

Voor een vrijblijvende afspraak kun je mij benaderen via het contactformulier. Of bel mij op mijn mobiele nummer. Die staat op deze website vermeld.

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Scroll naar boven