Bedrijfsverhaal en Storytelling
“Er was eens een ondernemer die een eigen bedrijf wilde beginnen…” Het is een manier om je verhaal te starten. Maar het is misschien ook wel een cliché. En de link naar een sprookje is gemakkelijk gelegd. En dat terwijl het runnen van een bedrijf geen sprookje is. Daar heb je namelijk te maken met de harde realiteit.
Maar daarin ligt ook de sleutel tot succes. Want laat eens zien wat je ups en downs zijn. Neem anderen mee in je verhaal. Maar vooral ook in je oplossingen. Een echt verhaal laat anderen zien hoe jij en jouw medewerkers in het leven staan. Hoe jij je klanten helpt.
Wat is storytelling?
Storytelling is kort gezegd het vertellen van verhalen op een manier die boeit. Daarom zijn sprookjes zo leuk voor kinderen, maar ook voor ouders. En lezen we graag thrillers, avonturenreeksen, romans of detectives. De manier van vertellen zorgt ervoor, dat lezers of toehoorders geraakt worden. Emotie speelt dan ook een grote rol in storytelling.
Gratis E-book over het vertellen van bedrijfsverhalen
Download het gratis E-book voor meer informatie over deze methode. Wellicht gaat een voor veel mensen soms vaag begrip dan leven.
Vertel ook jouw bedrijfsverhaal met storytelling
Veel ondernemers beseffen niet, dat het verhaal van hun onderneming boeiend kan zijn voor anderen. Vaak hebben bedrijven een blinde vlek voor wat een klant of opdrachtgever interessant kan vinden. Bedrijfsprocessen bijvoorbeeld of de dagelijkse praktijk in de winkel, in de productielijn of de sfeer tussen de medewerkers die uitstraalt naar de buitenwereld.
Speciaal Aanbod Storytelling
Formule M heeft daarom een speciaal aanbod. Zij vertelt namelijk jouw verhaal na een kort interview in een stuk dat bestaat uit ongeveer 300 tot 500 woorden. Dit eerste artikel is gratis. Ja, je leest het goed. Gratis. Dus, vertel ook jouw bedrijfsverhaal via storytelling.
Voorwaarden voor deze speciale aanbieding
Er zitten wel voorwaarden aan vast.
- In de offerte – voordat ik begin aan het eerste werk – spreken wij af, dat Formule M na akkoord van het eerste product een reeks van 10 soortgelijke teksten (300-500 woorden) à 200 euro exclusief 21% btw mag schrijven.
- In de offerte staat het onderwerp van deze 10 teksten al van tevoren vastgelegd. Dat komt natuurlijk in goed overleg met de opdrachtgever in de offerte te staan.
- De interviews t.b.v. deze onderwerpen zijn van tevoren vastgelegd in onze agenda’s.
- De deadlines van de teksten zijn van tevoren vastgelegd i.o.m. Formule M en de opdrachtgever.
- Als het eerste (gratis) product niet wordt goedgekeurd mag de opdrachtgever deze tekst ook niet gebruiken en geldt de deal niet meer. We nemen afscheid van elkaar. En accepteren dat “de klik er niet was”. Want dat kan natuurlijk ook!
Waarvoor gebruik je de teksten?
De teksten – vanzelfsprekend geschreven aan de hand van storytelling – gebruik je voor blogs, als webteksten voor een nieuwe website, in posts op social media of voor nieuwsbrieven, relatiemagazines of andere publicaties. Want bedrijfsverhalen kun je overal in kwijt. Laat horen waarvoor jouw bedrijf staat. En maak jezelf en jouw dienst of product zichtbaar in de wereld.
Meer weten over storytelling?
Ga dan naar de speciale website met blogs en informatie over storytelling van Formule M. Je kunt natuurlijk ook contact met mij opnemen. Tik daarvoor op onderstaand tekstballonnetje. Dan kom je op de contactpagina terecht en kunnen je mij bellen of mailen. Een kennismakingsgesprek is ook gratis. Alhoewel, een kop koffie gaat er altijd wel in.