Tekstschrijven

Tekstschrijven? Hoe moeilijk is het om je ideeën op papier te zetten? Zit je dagenlang te dubben over het juiste woord of een goede zin? Is het formuleren van een geschreven tekst een probleem?

Vraag tekstbureau Formule M voor een kort gesprek. Binnen een handomdraai kan deze tekstschrijver uit Nijmegen de vinger op de zere plek leggen of de rode lijn in je verhaal vinden. Dub niet langer en laat het schrijven over aan een tekstschrijver, die doorvraagt, de juiste toon aanslaat en precies verwoordt wat jij bedoelt. Tekstschrijven is namelijk dagelijkse kost voor Formule M.

Tekstschrijven

Interview

Als freelance journalist heb ik legio mensen geïnterviewd voor het Gelders Dagblad, de Gelderlander, de Landelijke Allochtonenkrant, de Weekkrant Suriname en de Nijmeegse Stadskrant. Ik weet, wanneer ik moet doorvragen en doe dat ook. Ik denk mee en leg verbanden, zodat er uiteindelijk een goed verhaal ontstaat. Duidelijk, zonder moeilijke woorden, het liefst zonder jargon, maar als het niet te vermijden valt altijd met een gedegen uitleg van wat het betekent.

Er zijn allerlei manieren om tot een goede tekst te komen.

Gelderlander logo

Eindredactie

Heb je al iets op papier staan, maar ben je niet helemaal tevreden of wellicht onzeker of er geen taalfouten in staan? Geef die tekst aan mij en ik kijk hem na. Ik kan hem “omschrijven” of “herschrijven”, zodat de tekst wel naar wens is, de juiste toon aanslaat, de lezer aanspreekt en in goed Nederlands verwoord wordt.

Wat een ander moeite kost, kan bij deze tekstschrijver wellicht in een handomdraai. Tekstschrijven is, zo blijkt keer op keer, een vak apart.

Logo tekstbureau Formule M - tekstschrijven

Niet voor niets heet dit bureau tekstbureau Formule M. Formule van formuleren. Formule van de Formule 1. Snelheid in schrijven, zoals een raceauto over het circuit raast. Maar zonder de bochten af te snijden of over de kop te gaan.

Tekstschrijven is een vak

Ik zei het eerder al: tekstschrijven is een vak. Er zijn allerlei teksten nodig voor verschillende middelen. Denk aan:

Tekstbureau Formule M is inzetbaar voor het maken van deze middelen.

Begrijpelijke teksten (B1)

Het schrijven in begrijpelijk Nederlands is ook een vak apart. Overheden of organisaties die graag hun (juridische of overheids-)teksten in leesbare tekst willen presenteren aan hun doelgroep, kloppen bij Formule M aan. Niet om ze te herschrijven in Jip-en-Janneke taal. Maar wel om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk mensen in Nederland begrijpen wat er staat.

Infographic Begrijpelijke teksten.

Webteksten voor websites (SEO)

In WordPress is het snel mogelijk een goed vindbare website te maken. (SEO, zoekmachinevriendelijkheid)

BloggingBlogs

Sommige mensen willen graag bloggen. WordPress eigent zich goed voor blogs. Moeite met goed Nederlands of het op papier formuleren van je gedachten en intenties? Denk dan aan tekstbureau Formule voor:

  • de eindredactie van je blogs
  • het schrijven van een blog na een kort interview of briefing
  • een korte uitleg over de werking van WordPress
  • tips om te bloggen

Nieuwsbrief versturenNieuwsbrieven

Meer weten over het maken en versturen van nieuwsbrieven via MailChimp? Neem contact op met Formule M.

Brochures en folders

Voor voorlichting of ter informatie. Een reclamefolder nodig? Dat is een vak apart. Tekstbureau Formule M kan doorverwijzen naar een goede copywriter, want zelf schrijft ze geen reclameteksten. Voor een gedegen informatiefolder of voorlichtingsbrochure, neem contact op met Formule M. Meer informatie omtrent brochures en folders en voorbeeldwerk van Formule M vind je hier.

Nieuwsartikelen of persberichten

Tekstbureau Formule M kent de klappen van de zweep in de journalistiek en de overheidscommunicatie.

Gelderlander logo
Logo gemeente Amsterdam

Offertes en aanbestedingen

Bij het aanbieden van offertes en in het traject van aanbestedingen is het goed om je verhaal op pakkende wijze te brengen. En daarmee de kop boven het maaiveld te steken. Een duidelijke zakelijke tekst of een intrigerend verhaal geschreven met behulp van storytelling kan de opdrachtgever dusdanig prikkelen, dat hij kiest voor juist jouw bedrijf.

Reacties zijn gesloten.

Scroll naar boven