Storytelling

Storytelling vertelt jouw verhaal op bijzondere, spannende en boeiende wijze. En is dus uitermate geschikt om te gebruiken voor de promotie van je bedrijf. Heb jij moeite met het promoten van je bedrijf? Lees dan vooral door.

Soms is het best moeilijk om de schijnwerpers op jouw bedrijf te krijgen. Vooral als je denkt, dat er wel meer bedrijven zijn zoals die van jou. Hoe moet je daar nou tegen opboksen?

Concurrentie

Concurrentie kan je verlammen. Jezelf klein maken ook. Want, wat maakt jou beter dan de rest? En hoe krijg jij klanten en opdrachtgevers?

Je bent uniek

Om te ontkomen aan dat verlammende gevoel zou je moeten omschakelen en bedenken wat jou bijzonder maakt en wat jouw bedrijf anders maakt dan anderen. Want hoe je het ook draait of keert: jij bent nooit dezelfde als je concurrent. En dat zou je ook niet moeten willen. Want jij bent jij. En jouw bedrijf werkt op een eigen manier, heeft een eigen waarde en heeft andere specialiteiten die de concurrent niet heeft. Wees nou eerlijk. Zo is het toch? Iedereen is uniek. Jij bent uniek!

Tips voor storytelling

Daarom geef ik je de volgende tips voor het opzetten van je eigen bedrijfsverhaal. Met storytelling. Want zo kun je je eigen karakter, werkwijze en specialiteiten het beste benadrukken. Omdat het jouw verhaal is. En niet die van de concurrent.

  1. Held, hoofdpersoon, superheld of antiheld

    Bekijk voordat je begint met het opzetten van je bedrijfsverhaal eens wat je kunt vertellen als je medewerker, je dienst of je klant een superheld zou zijn. Of gewoon een held. Of zelfs een antiheld. Het komt erop neer, dat je bedenkt wie je centraal wilt stellen in je verhaal. Wie is jouw hoofdpersoon?

  2. Uitdaging

    Kies je uitdaging. Of nog beter: die van je opdrachtgevers of je klanten. Wat los jij voor ze op?

  3. Gevoelens en medeleven

    En leef je dan in wat het voor ze betekent: dat probleem. En als jij dat probleem nou kunt oplossen. Wat zou dat met ze doen? Schrijf eens op of vertel het aan een ander die het voor je kan opschrijven. Dat gevoel. En leef met diegene mee.

    Stel: je bent die loodgieter. Je opdrachtgever heeft een gigantisch probleem, want het toilet trekt niet door. Zelfs ik begrijp hoe je je dan moet voelen. Want met zo’n probleem kun je niet naar de wc. Ga je naar de buren voor je behoefte. Of moet je het gewoonweg inhouden. Wat een opluchting als de loodgieter er dan een prioriteit van maakt om het toilet te repareren en te ontstoppen. Een simpel voorbeeld, maar zo moeilijk hoef je ook niet te denken.

  4. Neem je potentiële opdrachtgever eens bij de hand in je verhaal

    Als je je dan al kunt voorstellen hoe het voelt voor je mogelijke klant als hij of zij een bepaald probleem heeft wat jij toevallig goed kunt oplossen, ben je al een heel eind. Pak dan in je verbeelding eens die klant bij de hand en neem hem mee. Laat eens zien w.at jouw specialiteit is en hoe jouw bedrijf te werk gaat. Liefst stap voor stap. In simpele taal. En laat ook zien, dat je begrijpt wat voor probleem die opdrachtgever heeft. En dat jij hem dolgraag wilt helpen

  5. De oplossing

    Om uiteindelijk ook te vertellen wat de oplossing kan zijn van dat probleem. En hoe het voelt als uiteindelijk alles is opgelost.

Een verhaal kun je op verschillende manieren brengen. Het vinden van de manier die anderen aanspreekt, is en blijft een uitdaging. Vorm doet heel veel. Want je kunt er een spannend verhaal van maken, zoals een thriller of een horrorverhaal. Of je maakt het sprookjesachtig, zodat je gewenste opdrachtgever zich al in de wolken waant omdat hij een fantastische oplossing heeft gevonden en denkt dat hij daar niet zonder kan.

Uiteindelijk gaat het er ook om dat je je verhaal ook waar kunt maken. Dus blijf met beide voeten op de grond en dicht bij jezelf. Want als puntje bij paaltje komt is datgene wat bijblijft het resultaat. Wat daarna komt, is weer een ander verhaal.

Wil je meer weten over storytelling? Kijk dan eens naar de uitleg: Wat is storytelling? Voor het schrijven van een intrigerend verhaal kun je altijd bij mij terecht. Schroom niet en laat wat van je horen. Kleine vragen los ik graag zo voor je op. Voor grotere vragen ontvang je een offerte.

Contact

Nog meer over storytelling:

WordPress voor vindbare websites

Google vergrootglasWordPress goed vindbaar

Tekstbureau Formule M raadt iedereen aan websites in WordPress te laten maken. Die websites zijn uitstekend vindbaar te maken (zoekmachinevriendelijk, SEO), zijn goed te beveiligen en zijn gemakkelijk in het gebruik en onderhoud.

Wil je ook zelf veranderingen aanbrengen op je website?

Na een korte uitleg is het bovendien mogelijk zelf wijzigingen in de website aan te brengen, zonder tussenkomst van een webbouwer. Continue reading “WordPress voor vindbare websites”

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie, zoekmachinevriendelijkheid of SEO is belangrijk voor de vindbaarheid van websites via zoekmachines. Die vindbaarheid zorgt ervoor, dat klanten ons kunnen vinden.
SEO
zoekmachine optimalisatie

 

 

 

Ben je ook geïnteresseerd in hoe je de concurrentie de baas kunt blijven? Of wil je vooral gemakkelijk te vinden zijn voor je potentiële klanten?

Contact

Tips

Continue reading “Zoekmachine optimalisatie (SEO)”

Bedrijfsverhaal ook handig voor MKB

whisky bedrijfsverhaalEen bedrijfsverhaal bestaat uit meer dan alleen de tekst op de webpagina Over Ons. Alles wat op de bedrijfswebsite staat, wat verschijnt op de blogpagina en op social media of zelfs je advertenties in de papieren media of op Google laten zien waar het bedrijf voor staat. Continue reading “Bedrijfsverhaal ook handig voor MKB”

Folder, flyer of brochure? Ken jij het verschil?

Folder? Brochure? Flyer? Wat is het verschil? Dat was onlangs een vraag van een opdrachtgever.

Alhoewel ik heel goed het verschil tussen de verschillende publicaties weet , stond ik toch even met mijn mond vol tanden.

Woorden geven aan een definitie die voor mij evident is, maar voor een ander klaarblijkelijk niet, is ter plekke heel wat moeilijker dan ik gedacht had.

Dank dus aan mijn opdrachtgever, want daarom ben ik dus op zoek gegaan naar de verschillen. Continue reading “Folder, flyer of brochure? Ken jij het verschil?”

Verpak Je Bedrijfsverhaal met Storytelling

Storytelling. Wat is jouw verhaal?Storytelling verpakt je bedrijfsverhaal of corporate story in een mooi jasje.

Dat verhaal gaat over:

  • jouw bedrijf
  • je eigen mensen
  • het product of de dienst die je levert
  • de klanten van je onderneming
  • de geschiedenis van jouw merk waar je trots op bent

Continue reading “Verpak Je Bedrijfsverhaal met Storytelling”

Call Now Button

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " voor de beste surfervaring. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van de cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten