tijd voor storytelling“Er was eens een ondernemer die een eigen bedrijf wilde beginnen…” Het is een manier om je verhaal te beginnen. Maar het is misschien wel een cliché. En de link naar een sprookje is gemakkelijk gelegd. En dat terwijl het runnen van een bedrijf geen sprookje is. Daar heb je namelijk te maken met de harde realiteit. En daarin ligt nu net de sleutel tot succes. Want laat eens zien wat je ups en downs zijn. Neem anderen mee in je verhaal. Maar vooral ook in je oplossingen. Een echt verhaal laat anderen zien hoe jij en jouw bedrijf in het leven staan. Hoe jij je klanten helpt.

Verhalen zijn er om verteld te worden. Tekstbureau Formule M heeft ook zo’n verhaal. En misschien kan dat goed als voorbeeld kan dienen.

Het verhaal van Formule M

Formule M heeft een dame aan het roer, Maureen Bol. Zij schrijft al bijna haar hele leven alles op wat ze wil onthouden. Ze leert door te schrijven. En zij koestert haar herinneringen in haar schrijfsels. Eigenlijk vormen haar persoonlijke verhalen een portret waarin zij schildert wat haar in beweging brengt en wat haar drijfveren zijn.

“Voor mij is schrijven noodzakelijk om grip te krijgen op dingen in het leven. Ik maak ze tastbaar door ze te beschrijven. Als ik geen woorden kan geven aan mijn gevoel – mondeling wel te verstaan – dan zoek ik naar woorden op papier. Gek genoeg kan ik daar wel mijn gedachten kwijt. Terwijl ik als ik spreek nauwelijks weet hoe ik mij moet uitdrukken. Als ik praat, raak ik vaak gefrustreerd omdat ik niet kan uitspreken wat ik voel of denk. En omdat mensen mij vaak verkeerd begrijpen. Op papier weet ik ze op de juiste manier te raken. Daarom is schrijven voor mij zo belangrijk.”

Daarom heeft zij van schrijven ook haar beroep gemaakt. Want ook voor anderen kan zij gesproken woorden omzetten in een aandacht trekkend verhaal.

Vertel ook jouw bedrijfsverhaal met storytelling

Wat is jouw verhaal?Om zoveel mogelijk ondernemers te laten mee profiteren van deze eigenschap heeft Formule M een speciaal aanbod. Zij vertelt jouw verhaal na een kort interview in een stuk dat bestaat uit ongeveer 300 tot 500 woorden. Dit eerste artikel is gratis. Ja, je leest het goed. Gratis. Dus, vertel ook jouw bedrijfsverhaal via storytelling.

Voorwaarden voor deze speciale aanbieding

Er zitten wel voorwaarden aan vast.

  1. In de offerte – voordat ik begin aan het eerste werk – spreken wij af dat Formule M na akkoord van het eerste product een reeks van 10 soortgelijke teksten (300-500 woorden) à 200 euro exclusief 21% btw mag schrijven.
  2. In de offerte staat het onderwerp van deze 10 teksten al van tevoren vastgelegd.
  3. De interviews t.b.v. deze onderwerpen zijn van tevoren vastgelegd in onze agenda’s.
  4. De deadlines van de teksten zijn van tevoren vastgelegd i.o.m. Formule M en de opdrachtgever.
  5. Als het eerste product niet wordt goedgekeurd mag de opdrachtgever deze tekst ook niet gebruiken en geldt de deal niet meer. We nemen afscheid van elkaar. En accepteren dat “de klik er niet was”. Want dat kan natuurlijk ook!

 

Vraag een offerte aan

Storytelling

De teksten – vanzelfsprekend geschreven aan de hand van storytelling – gebruik je bij wijze van blogs, als webteksten voor een nieuwe website, in miniblogs op social media of voor nieuwsbrieven, relatiemagazines of andere publicaties. Want bedrijfsverhalen kun je overal in kwijt. Laat horen waarvoor jouw bedrijf staat. En maak jezelf en jouw dienst of product zichtbaar in de wereld.

koffie cappuccino

Contact

Is dit aanbod interessant voor jou? Neem dan contact met mij op. Een kennismakingsgesprek is ook gratis. Alhoewel, een kop koffie gaat er altijd wel in.

Contact

 

Call Now Button

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " voor de beste surfervaring. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van de cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder dan ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten