Een bericht op Twitter is kort (140 tekens). Veel mensen laten zich afschrikken door de afkortingen, de rare tekens (hashtags?) en de vaak ongenuanceerde uitingen. Het is, klaarblijkelijk, moeilijk om een goede tweet te schrijven, die aanspreekt en niet afstoot.
Maar voordat iemand start met twitteren, is het belangrijk het profiel goed in te vullen. Want, hoe presenteer je jezelf of je bedrijf? Met die vraag begint namelijk ook de vindbaarheid en de herkenbaarheid.
In het kader van de social media strategie is het dus belangrijk van tevoren bepaalde zaken voor ogen te houden en bepaalde vragen te stellen aan jezelf. En de antwoorden zijn weer toe te passen op dit sociale netwerk of welk ander social media netwerk dan ook.
Houd altijd voor ogen wat de doelstellingen zijn, wie de doelgroep is, wat de boodschap zou moeten zijn, kortom: wat het gezicht is, dat je naar buiten wilt overbrengen.
Wat leer je tijdens de persoonlijk op jou toegespitste les?
Bloggen, Storytelling en Search Engine Optimization (SEO, het online zichtbaar maken van websites) zijn de…
Tekstbureau Formule M neemt het social media beheer van MKB ondernemers uit handen. MKB is…
Storytelling vertelt jouw verhaal op bijzondere, spannende en boeiende wijze. En is dus uitermate geschikt…
SEO is een afkorting van de vakterm Search Engine Optimization. Belangrijk voor de vindbaarheid van…
MailChimp voor nieuwsbrieven is een bekende manier om je mailings te verzorgen. Er zijn meerdere…
Folder? Brochure? Flyer? Wat is het verschil? Dat was onlangs een vraag van een opdrachtgever.…