Storytelling en SEO

Tekstbureau Formule M is gespecialiseerd in Storytelling en Search Engine Optimization (SEO). Twee zaken die nauw met elkaar verbonden zijn. Want ook jij weet toch, dat verhalen interessant zijn om te lezen? En dat ze de aandacht trekken van potentiële klanten en opdrachtgevers?

Waarom Storytelling en SEO?

Storytelling en SEO kunnen elkaar heel goed versterken. Want:

  • Storytelling kun je goed inzetten voor het vertellen van bedrijfsverhalen. Omdat die op boeiende wijze uitleggen waar jouw onderneming voor staat.
  • Search Engine Optimization (SEO) zorgt ervoor dat websites beter gevonden worden.

Combinatie Storytelling en SEO

En de combinatie van die twee specialisaties zorgt voor aantrekkingskracht op zogeheten leads en prospects. Dat wil zeggen, je mogelijke klanten.

Prospects

Met het vertellen van je bedrijfsverhalen trek je namelijk de aandacht.

  • Op je website,
  • social media,
  • of als gastblogger op een branche gerelateerde website.

Search Engine Optimization zorgt er dan weer voor, dat je website goed gevonden wordt op relevante zoekwoorden. Zo trek je de juiste klanten naar je bedrijf. Bovendien zijn storytelling en SEO dé wapens tegen concurrerende organisaties. Onontbeerlijk dus voor je marketing.

Lees meer hierover op de pagina over storytelling.

Storytelling

Storytelling

Storytelling is een vak apart. Als je je verhalen zo vertelt, dat iedereen ze wil horen of lezen kunnen ze viraal gaan. Humor is een belangrijk onderdeel van het vertellen van bedrijfsverhalen. Gek genoeg is het namelijk zo, dat de serieuze filmpjes of berichten wel bekeken worden maar de missers en bloopers eigenlijk nog het beste bekeken worden.

Screenshot blooper

Humor

Dit is natuurlijk een voorbeeld hoe je humor kunt vertellen in je verhaallijnen. Het zijn vooral de originele, authentieke vertelsels die ervoor zorgen dat een verhaal in het achterhoofd van de toehoorder of de lezer blijft hangen.

Kijk voor specifieke informatie over het vertellen van bedrijfsverhalen op de Storytellingwebsite van Formule M. Of lees de blogs op de blogwebsite van tekstbureau Formule M.

Zoekmachinevriendelijke teksten voor websites (SEO)

Het schrijven van teksten die met bepaalde zoekwoorden gevonden worden, is een vak apart. Want daar is heel wat onderzoek voor nodig. Onderzoek dat je waarschijnlijk zelf misschien wel kunt doen, maar waar je helemaal geen tijd of zin in hebt om dat te doen.

Zoekwoordenonderzoek

Ook het bevragen van bezoekers en opdrachtgevers kan helpen bij het vinden van de juiste woorden waarop een bedrijf op internet gevonden kan worden. En als je dat kunt laten doen, is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Schema voor zoekwoordenonderzoek naar de zoekterm zoekwoorden-onderzoek. Uit de zoekwoordentool van Google Analytics

SEO en techniek

SEO en techniek checklist

Er komt naast het schrijven en onderzoeken bovendien heel wat techniek om de hoek kijken. Die technieken zorgen namelijk o.a. voor een korte laadtijd van je website en beeldmateriaal. Op die manier zorgen ze vervolgens ook voor een snellere – en dus ook gebruiksvriendelijkere – webomgeving voor bezoekers. Verder is de beveiliging van de website belangrijk. Niet alleen ter voorkoming van een eventuele hack. Maar ook, omdat de zoekmachines een goed beveiligde website hoger waarderen dan een slecht beveiligde site.

Wil je meer leren over SEO?

Als je meer wilt leren over SEO kun je eventueel instructie krijgen. Het voordeel is, dat je op die manier persoonlijke aandacht krijgt en er speciaal gericht op jouw bedrijf hulp geleverd kan worden om je website beter vindbaar te maken. Ook is het mogelijk om een workshop te volgen. Samen met je team bijvoorbeeld.

Blogs over Search Engine Optimization

Of lees de blogs op de eerder genoemde blogwebsite. Via de zoekfunctie vind je gemakkelijk de juiste blogs over storytelling of seo. Daarnaast is er ook veel informatie te vinden over tekstschrijven, social media of andere gerelateerde zaken.

Meer informatie over storytelling en SEO?

Besluit je na het lezen van de blogs, dat je genoeg hebt gezien, maar dat je toch liever een expert in de arm grijpt? Er is weinig voor nodig om de telefoon op te pakken en te bellen. Al was het maar voor een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Je kunt ons bereiken op het mobiele nummer dat op de website vermeld staat.

Scroll naar boven